Liszt Ferenc Zeneiskola AMI és Tehetségpont
9022 Győr, Liszt Ferenc u 6.  Tel.: 0036 96 519-362  Email: iskola@lisztzeneiskola.hu
Aktuális Tanszakok Versenyek Hangversenyek Órarend Együttesek Események

Iskolánk Tehetségpont Comenius Szabályzatok Sajtó Fotók Linkek
Új Comenius program 2012-14.

Anglia Lengyelország Németország Svédország Magyarország
A Comenius programban résztvevő országok (a zászlókra kattintva megnézheted a fotókat)

Comenius program 2010-12.

Anglia, 2013. március 10-16.

"The European Classroom Discovering our Countries Together"

~ Élménybeszámoló III. ~

Angliai Comenius projekttalálkozón járt a győri Liszt Ferenc Zeneiskola

Öt ország résztvevői az angliai projekttalálkozón 2013.03.10-16.

A győri Liszt Ferenc Zeneiskola 2012-ben második alkalommal pályázott a Tempus közalapítvány által meghirdetett Comenius programjára. A Zeneiskola iskolai együttműködések pályázatot nyert, melyen 2012-2014 között vesz részt, címe „The European Classroom discovering our Countries Together” (Európai Osztályterem). A projektben öt európai ország vesz részt: Anglia, Németország, Lengyelország, Svédország és Magyarország. A projekt célja, hogy együttműködésre ösztönözze a különböző országok diákjait és tanárait, megismerjék egymás tantervét, kulturális hagyományaikat és nemzeti, történelmi, földrajzi nevezetességeiket. A két év során Angliában, Svédországban és Lengyelországban tart a csoport egy hetes projekttalálkozókat, amikor prezentációk, óralátogatások és közös programok keretében osztják meg nemzeti sajátosságukat. A partnertalálkozók között az országok az európai közoktatási intézmények közösségi portálján, az eTwinning-en, valamint más programokon keresztül tartják a kapcsolatot. A két év alatt saját projektjükre formálva közösen készítenek Nemzetközi naptárat, Európai Atlaszt, Útikönyvet  és Kifejezések könyvet.

Ennek a Comenius program keretében utazott el a Zeneiskola négy tanára és öt diákja 2013. márciusában Angliába. A héten zajlott eseményekről a találkozón részt vett egyik növendék, Pintér Levente számol be.

„A Liszt Ferenc Zeneiskolának köszönhetően részt vehettem a Comenius projekt által szervezett nemzetközi találkozón Angliában. Az út során lehetőségünk nyílt a városnézésre, az angol nyelv gyakorlására, más kultúrák megismerésére, illetve új barátságok kialakítására. Az iskolából 5 diák és 4 kísérőtanár vett részt ezen az egy hétig tartó izgalmakkal teli utazáson. Rengeteg élménnyel és sok új tapasztalattal tértünk haza a kirándulásunk végén. Utazásunk 2013. március 10-én vasárnap hajnalban indult. Repülővel érkeztünk meg Manchesterbe, de onnan még egy rövid utat meg kellett tennünk, hogy elérjük úti célunkat, a gyönyörű kis városkát Lytham St. Annes-t.  Ekkor már a fogadó családjaink izgatottan vártak minket. Ezt a napot a családdal töltötte minden egyes diák. Én egy igen laza és nyugodt családhoz kerültem, akikkel minden egyes percet élveztem együtt tölteni. Nagyon jó viszonyt sikerült kialakítanom velük és igen megkedveltek engem. Nekik köszönhetően úgymond sikerült beletekintést nyernem egy tipikus angol család életébe és lehetőségem nyílt egy teljes hetet velük tölteni.

A hétfői napon az ottani iskolát tekintettük meg és tanórákat látogattunk, amely számomra óriási élmény volt, hiszen merőben más az oktatási rendszerük, mint a hazai iskoláké. Az iskola egy teljesen új és modern épület, ahová több mint 2000 diák jár.  Nagyon szép és jól felszerelt osztálytermekben van lehetőségük az angol diákoknak tanulni és minél több tudást elsajátítaniuk. A következő nap ellátogattunk a közeli Blackpoolba, ahol megtekintettük a csodálatos, Operaházra hasonlító Ballroom-ot.  Ezután még volt időnk megnézni ezt a kis hangulatos, ,,szórakozó” városkát, ami tele volt játéktermekkel és kaszinókkal, illetve volt ott egy hatalmas vidámpark is . Délután került sor az iskolában a különböző országok bemutatóira, amit a fogadó családjainknak és az ottani iskola tanárainak tartottunk. Igen élveztem ezt az eseményt, mert itt folyamatosan az angol nyelvtudásomat kellett használni, amit igen nagy örömmel alkalmaztam is. Ez alkalommal megismerhettem a svéd, a német, a lengyel és az angol kultúrákat és szokásokat, illetve egy kis gasztronómiai kóstolóra is lehetőség adódott. A következő napon a Lake District-et látogattuk meg, ami Anglia legnagyobb tava és a környékén elhelyezkedő falvacskák pedig a legelbűvölőbb színterei a 17. századi angol kis településeknek. Csütörtökön Liverpoolba utaztunk, ahol a liverpooli múzeumot valamint a Titanic múzeumot tekintettük meg, és az igen érdekesen elhelyezkedő dokkokat. Majd ebéd után jutott idő a városnézésre és helyi ajándékok vásárolgatására is. Ezen az estén az iskolában egy igen vicces és kellemes hangulatú partin vehettünk részt. Pénteken egy 12. századi, teljes épségében fennmaradt várkastélyt a Houghton Towert néztünk meg, ami több uralkodónak is rezidenciájául szolgált. A nap további részét a fogadó családdal tölthettük el. Szombaton hajnalban eljött a szomorú, könnyekkel teli búcsúzkodás ideje is. Ennek ellenére vidáman és élményekkel távoztunk a közeli találkozás reményében.

Igen nagy lehetőség volt ez az utazás számomra, amiért igen hálás vagyok a zeneiskolának és az Igazgató nőnek egyaránt.  Rengeteg élménnyel és tapasztalattal gyarapodtam, amit itthon is kamatoztatni tudok.  Ennek az útnak során tapasztaltam meg, hogy mekkora kincs, ha valaki beszél egy idegen nyelvet, és hogy annak a használata milyen örömmel tölti el az embert.”  Pintér Levente

A magyar csoport résztvevői (balról jobbra): felső sor: Domsi Géza, Pintér Levente, Kovács Bálint, Nagy Ferenc, Modok Andrea alsó sor: Ágoston Blanka, Gutay Bella, Kollár Dalma, Vargáné Bella Tünde

A magyar csoport résztvevői (balról jobbra): Vargáné Bella Tünde, Domsi Géza, Kovács Bálint, Modok Andrea, Nagy Ferenc, Kollár Dalma, Pintér Levente,  Gutay Bella, Ágoston Blanka

~ Élménybeszámoló II. ~

Angliai Comenius projettalálkozó Lytham St Anne’s-ban

Idén márciusban a Comenius „The European Classroom Discovering our Countries Together” program keretében részt vehettem egy hetes angliai projekttalálkozón. A város neve ahová érkeztünk Lytham St Anne’s, egy óceánparti kertváros, nagyon szép házakkal és utcákkal. Az első nap, vasárnap utazással telt. Délutáni érkezésünkkor már vártak bennünket az egy hétre vendégül látó családok.

A hétfői napon óralátogatásokon vettünk részt a helyi iskolában. A remekül felszerelt tantermek nagyon tetszettek, az egész iskola modern és szép volt. Délután az angol diákok előadással és koncerttel üdvözölték a program résztvevőit.

A keddet Blackpoolban töltöttük a szomszédos kisvárosban, ahol szabadon bejárhattuk a központot. Megnéztük a blackpooli tornyot, a csodálatos báltermet, sétáltunk az óceánparton és a város színes utcáin.

Szerdán ellátogattunk a Lake District nevű nemzeti parkba. A meseszép tó és környezete mindnyájunkat lenyűgözte. Bejárhattuk a közeli kikötőket, és a hajózás is szép emlék maradt számunkra.

Csütörtöki utazásunkon Liverpoolba érkeztünk, a Anglia egy fő kikötővárosába.  Végignéztünk mindent a Liverpool Múzeumban, valamint megtekintettük a Titanic múzeumot is. Albert Dock múzeumaiban töltött idő remek szórakozás volt számunkra.

Pénteken Anglia legrégebbi várkastélyát vettünk úti célul. A Skócia menték elterülő 12. századi Houghton Towerba mentünk. Végig jártuk a kissé hűvös, de elkápráztató szobákkal felszerelt kastélyt.

Nagyon örültem, hogy részt vehettem a találkozón, köszönöm szépen a Liszt Ferenc Zeneiskolának, és az LSA Technology School-nak is ezt a lehetőséget.

Kovács Bálint

~ Élménybeszámoló ~

A Comenius program keretein belül megrendezésre kerülő angliai „The European Classroom – Discovering our Countries Together” eseményen 6 diák vehetett részt a Liszt Ferenc Zeneiskolából, és én egyike voltam a szerencséseknek.
Az utazás 2013. március 10-én, hajnalban indult, a Liszt Ferenc repülőtérről, és délre érkeztünk meg Lytham St Annes-be, a csodálatos, tengerparti városkába. Az első napot mindenki a fogadócsaláddal töltötte. Én otthon voltam, és megismerkedtem a cserediákommal, Cathrine-nel, akivel hamar megtaláltuk a közös hangot.
Aztán a hétfői napot az iskolában töltöttük, ahol reggel megnézhettük az iskola bemutatóját, zenével, énekkel, és egy bemutatkozó kisfilmet. A bemutató után óralátogatások következtek, és így megismerkedhettünk az ottani oktatási rendszerrel, ami merőben más, mint a magyarországi.

A harmadik nap a kirándulás napja volt Blackpoolba, a szomszédos városba, amelynek fő látványossága a Blackpool Tower, de rengeteg szórakozóhely, és vidámpark van a városban, így például a gyönyörű Ballroom, ahol az ebédünket költöttük el.

Szerdán a Lake District-hez kirándultunk, ahol hajókáztunk, és a Rydal Hall nevű étteremben ebédeltünk. A tó körül elénk tárult a gyönyörű angol táj.

Az ezt követő napon Liverpoolba mentünk, ahol megnéztük a Liverpool Múzeumot és a Maritime Múzeumot, majd városnézésen vettünk részt.

Az utolsó napon még megnéztük a Houghton Towert, és még a délután folyamán meglátogattunk pár tanórát az iskolában.

Az utolsó estét mindenki a fogadócsaláddal töltötte, és másnap reggel fél hét körül hazaindultunk.
Az utazás remek lehetőséget nyújtott a nyelvgyakorlásra, más kultúrák megismerésére, hiszen nem csak angolok és magyarok, de lengyelek, németek és svédek is részt vettek a programban, valamint új barátságok is születtek.

Comenius program általános és középiskolák részére, Comenius-Traditions-around-Europe 2010-12.

www.lisztzeneiskola.hu

Copyright © 2008 [Liszt Ferenc Zeneiskola AMI] Minden jog fenntartva - Módosítva:2013. november 14.